Verfijn je keuze
Verfijn je keuze
Verfijn je keuze
Reset
Filteren op

Categorie

Rubriek

FAQ (33 resultaten)

Op deze pagina kunt u alle veel gestelde vragen vinden. Aan de linkerkant kunt u de vragen filteren op categorie. Zit uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via 0314 680 688 of stuur een mail naar info@summercamps.nl.

 

  • Wat zijn de start- en eindtijden van de kampen?

    De Base- Festival en Sport Camps hebben op zondagmiddag een inloop tussen 14.30 uur en 15.00 uur. Deze Camps eindigen op zaterdagmorgen om 11.30 uur.

    De dagkampen starten om 09.00 uur. Deze dagkampen duren tot 17.30 uur.

    De 4-daagskampen van zondag t/m woensdag starten zondagmiddag om 15.00 uur en eindigen woensdagmiddag om 12.30 uur. Kom je van woensdag t/m zaterdag, dan start jou kamp woensdagmiddag om 13.00 uur en eindigt zaterdagochtend om 11.30 uur.

    De Ardennen Camps hebben op zondagmiddag een inloop tussen 14.00 uur en 15.00 uur. En deze eindigen zaterdagmiddag om 12.00 uur. Waar we gezamenlijk afsluiten met een lunch.

    Bij de zeilkampen is de ontvangst tussen 12.30 uur en 13.30 uur op zondagmiddag. En de zeilkampen eindigen op zaterdagochtend om 10.00 uur.

    Het Fun & Adventure Camp in de meivakantie start op maandag ochtend om 10.00. Op vrijdagmiddag om 15.00 eindigt het kamp en kunt u uw kind weer ophalen.

    Bij het wegbrengen/ ophalen van uw kind is er een mogelijkheid om koffie/ thee of iets fris te komen drinken in ons restaurant. Ook is er dan een mogelijkheid om een rondleiding te krijgen op ons terrein. Voor meer informatie zie ook het infoboekje op uw ‘MySummerCamps’ pagina. Deze is te downloaden vanaf 1 mei.

  • Waar vind ik de algemene voorwaarden?

    Summer Camps Holland hanteert de algemene voorwaarden van de VEBON. U kunt de algemene voorwaarden hier downloaden en bekijken.

  • Hoe moet ik betalen?

    Nadat u via de website geboekt heeft, ontvangt u van ons een bevestiging met daarin een factuur per email. Hierin staat welk bedrag u moet betalen en naar welk rekeningnummer u dit kunt overmaken. In de mail vindt u een directe link naar iDEAL, waarmee u gelijk uw kamp kunt betalen.

  • Kan ik mijn kamp nog annuleren?

    Bij annulering van het kamp betaalt u een vergoeding. Hoeveel dit bedraagt hangt af van het aantal weken/dagen voor het kamp dat de annulering plaatsvindt. 

    • Bij annulering meer dan 2 maanden voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden minimaal 15% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
    • Bij annulering meer dan 1 maand voor het  plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 35% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
    • Bij annulering meer dan 14 dagen voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
    • Bij annulering meer dan 7 dagen voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
    • Bij annulering 7 dagen of minder voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen
  • Ik heb een fout in mijn boeking gemaakt, wat nu?

    Oeps! Geeft niks! Als u een fout in uw boeking heeft gemaakt die u niet meer in uw MySummerCamps pagina kunt wijzigen kunt ons mailen of bellen. Wij zorgen ervoor dat uw fout hersteld wordt.

  • Is er een minimum/maximum aantal deelnemers per kamp?

    Wij werken op onze locatie in Braamt met een overlap in de programma's van verschillende kampen. Hierdoor kunnen wij zelfs in kleine groepjes de kampen nog door laten gaan. Algemene kampactiviteiten zoals de dropping, movie night, bowlen, e.d. ondernemen wij gezamelijk met de leeftijdsgroepen 8 t/m 12 en 12 t/m 16 uit verschillende kampen. De kampspecifieke activiteiten onderneem je met kids die voor hetzelfde kamp/thema hebben gekozen als jou. 

    Indien het aantal aanmeldingen echt te klein is om het kamp door te kunnen laten gaan dan behouden wij ons het recht om een kamp te annuleren. Wanneer een Camp niet doorgaat zal Summer Camps Holland uiterlijk 14 dagen voor vertrek u hiervan op de hoogte stellen. Bij een wijziging waar u het niet mee eens bent is kosteloos annuleren altijd mogelijk. Summer Camps Holland tracht zoveel mogelijk in overleg met u te bepalen wat het beste is om te doen in het geval van teveel of te weinig deelnemers.

    Het maximum aantal deelnemers is bereikt wanneer door de grootte van de groep de veiligheid en de zorg niet meer voldoende gewaarborgd kan worden. Dit monitoren we gedurende de boekingsperiode, waarbij in praktijk geldt dat het maximum op circa 25 deelnemers per Camp ligt.

  • Is het mogelijk om later aan te sluiten of eerder weg te gaan?

    Soms komt het wel eens voor dat je niet bij de opening aanwezig kan zijn of juist voor de afsluiting alweer weg moet. Dit is jammer, maar kan natuurlijk wel. Neem even contact met ons op via de mail of telefoon, zodat wij hiervan op de hoogte zijn. Zo kunt u ook met ons overleggen wat de beste tijd is om uw kind weg te brengen of op te halen.

  • Hoe gaan jullie om met mobieltjes tijdens het kamp, kan ik mijn kind altijd bereiken?

    Veel deelnemers nemen een mobiele telefoon mee naar kamp. Summer Camps Holland wil bevorderen dat kinderen tijdens de kampen met elkaar contacten opbouwen en met elkaar het kamp beleven. Daarnaast ben je de hele dag actief bezig en is er kans op verlies of kapot vallen van mobieltjes tijdens activiteiten. Tijdens het kamp nemen wij mobiele telefoons en waardevolle spullen daarom veilig in bewaring.

    Contact met het thuisfront blijft natuurlijk belangrijk, daarom hebben wij een aantal vaste tijdstippen ingepland waarop kinderen hun telefoon terug krijgen en naar huis kunnen bellen of appen. Via het infoboekje vindt u terug binnen welke tijden u een telefoontje kan verwachten. Kinderen die geen eigen telefoon bij zich hebben kunnen bellen met een van onze Summer Camps mobieltjes. Uiteraard blijft de deelnemer zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen telefoon en persoonlijke eigendommen

  • Hoe zit het met het vervoer voor Base, Festival, Discover en Sport Camps?

    Voor alle kampen is het de bedoeling dat je met eigen vervoer naar de locatie komt. Indien je een Summer School geboekt hebt en van verder weg komt kan je gebruik maken van onze taxibusjes die je komen ophalen bij station Doetinchem en hier aan het eind van de dag weer afzetten.

    Alle vervoersmomenten tijdens de kampen voor uitstapjes e.d. van deelnemers worden uitbesteed aan een erkend taxibedrijf, waardoor de kwaliteit van vervoer is gewaarborgd en verzekering en aansprakelijkheid goed is afgedekt.

    Markant Outdoorcentrum
    Gildeweg 7, 7047 AR Braamt
    Tel: +31 (0)314 – 680 688

  • Waar slapen de kids?

    Hoe de overnachtingen zijn geregeld verschilt per kamp en per leeftijdsgroep. Meer informatie over de overnachting vind u op de pagina van het door u gekozen kamp onder ‘waar is je verblijf’.

  • Slapen de jongens en meiden apart?

    Ja, wij hebben aparte jongens- en meiden tenten of kamers. De begeleiding slaapt apart van de kinderen, maar wel in de buurt. Zo kunnen we altijd een oogje in het zeil houden.

  • Wij willen als ouders graag in de omgeving van het kamp overnachten, kan dat?

    Wij begrijpen dat het voor ouders spannend is als uw kind op kamp gaat. Het is daarom ook zeker mogelijk om in de buurt te overnachten.

    Voor de Base-, Sport- en Festival Camps hebben wij hieronder een aantal locaties voor u op een rij gezet waar u een overnachting zou kunnen boeken:
    Bungalowpark Landal Stroombroek
    Hotel Villa Ruimzicht
    Hotel Carpe Diem
    Hotel Ruimzicht
    Camping De Dassenboom
    Camping het Peeske
    Camping Brockhausen

    Zoekt u een leuke accommodatie in de buurt van de Ardennen Camps? Kijk dan eens op https://mountain-network.nl/ardennen/overnachten/

  • Hoe zorgen jullie dat het kamp veilig verloopt?

    De begeleiding van de deelnemers is in handen van ervaren crewmedewerkers die vooraf zijn geselecteerd en getraind door Summer Camps Holland. De crewmedewerkers en eindverantwoordelijken van de kampen per locatie zijn dag en nacht aanwezig. Op het Base Camp zijn dat de eigenaren van Markant Outdoorcentrum, voor de Zeilkampen is dit Zeilschool Neptunus en bij de Ardennen Camps is dit de locatiemanager van Mountain Network. 

    Van elk crewlid wordt een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd. Hiermee verkleinen wij de kans op ongewenst gedrag, naast de continue begeleiding en controle van de Summer Camps Holland organisatie. Lees hier meer over bij Kwaliteit & Veiligheid.

  • Wat is het Keurmerk KinderVakanties?

    Summer Camps Holland is in het bezit van het Keurmerk KinderVakanties. Het Keurmerk KinderVakanties is een onafhankelijk keurmerk van kindervakantieorganisaties. Organisaties die het keurmerk mogen voeren voldoen aantoonbaar aan strenge criteria rond veiligheid, hygiëne en kwaliteit. We worden jaarlijks gecontroleerd door een onafhankelijke keuringsinstelling en voldoen aan de hoogste standaards in de branche van kindervakanties. Lees hier meer over bij Kwaliteit & Veiligheid.

  • Ben ik automatisch verzekerd?

    Iedere aanbieder binnen Summer Camps Holland is verplicht zijn verzekering op orde te hebben. Alle deelnemers van Summer Camps Holland zijn in vertegenwoordiging van Markant Outdoorcentrum of Mountain Network voor ongevallen verzekerd. Zeilschool Neptunus, Markant Outdoorcentrum en Mountain Network hebben allen een goede en sluitende bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Kijk voor alle verzekeringsvraagstukken op de website van Summer Camps Holland.

    U kunt de verzekering zelf uitbreiden tot een volledige reis- en een annuleringsverzekering. Summer Camps Holland werkt hiervoor met de Europeesche verzekering. Bij de inschrijving kunt u in een keuzemenu kiezen voor een extra uitbreiding van de reis- en annuleringsverzekering.

  • Wordt er gewerkt met gecertificeerde instructeurs?

    Markant Outdoorcentrum, Mountain Network en Zeilschool Neptunus beschikken over gecertificeerde instructeurs die bij activiteiten worden ingezet. Het Outdoorteam op het Base Camp, de kliminstructeurs in de Ardennen en CWO gecertificeerde instructeurs bij de zeilschool. Lees hier meer over bij Kwaliteit & Veiligheid.

  • Kunnen wij speciale wensen doorgeven?

    Heeft uw kind eventuele bijzonderheden, dan houdt Summer Camps Holland daar zoveel mogelijk rekening mee. Denk bijvoorbeeld aan een verjaardag, medicijngebruik of andere dingen die extra aandacht en begeleiding nodig hebben. Wij hebben ervaring met veel bijzonderheden, maar het is prettig dat wij daar tijdig van op de hoogte zijn. Dit kunt u tijdens het boeken van het kamp vermelden.

  • Mijn kind wil alleen op kamp, kan dat?

    Natuurlijk kan dit! Veel van onze deelnemers komen alleen op kamp. We zien juist dat deze kinderen snel vrienden maken met andere kinderen. Ook gebeurd het vaak dat kinderen zo goed bevriend raken met elkaar dat ze het jaar erop samen op kamp gaan. Direct na de start van het kamp worden er kennismakingsspellen georganiseerd. Op deze manier wordt er één groep gevormd, waarbij iedereen betrokken is en elkaar sneller leert kennen.

  • Ik ga samen met een vriend(in) op kamp, komen we in dezelfde groep?

    Als je precies hetzelfde kamp boekt in dezelfde week dan kom je bij elkaar in de groep. Het is wel handig om bij je boeking aan te geven dat je samen komt, zodat de crew hiervan op de hoogte is. 

  • Mijn kind spreek (bijna) geen Nederlands, kan hij/zij op Summer Camp?

    De voertaal op de Camps is Nederlands. Toch komen er ook vaak kinderen op kamp die geen Nederlands spreken. Dit is geen enkel probleem! Er zijn afgelopen jaren regelmatig kinderen op kamp geweest die niet of nauwelijks Nederlands spraken en dat gaat helemaal goed. Al onze crew en instructeurs spreken namelijk ook Engels. Vaak zien we dat de andere kinderen ook al een aardig woordje Engels spreken en af en toe iets zullen vertalen of geheel in het Engels met elkaar kletsen.

  • Mijn kind heeft bijzonderheden m.b.t. dieet, gezondheid en/of gedrag, kan hij/zij mee op kamp?

    Kinderen die bijzonderheden hebben m.b.t dieet (slechte eters, allergieën, vegetariers, e.d.), gezondheid (astma, migraine, hooikoorts, allergieën, e.d.) of gedrag (afzonderen, verlegen, druk, PDD Nos, ADHD, ADD, e.d.) kunnen gewoon mee op kamp. Wel is het belangrijk dat u alle bijzonderheden vermeld bij uw boeking, zodat onze crew op de hoogte is van wat er bij uw kind speelt. De crew kan er op toe zien dat bijvoorbeeld medicatie op tijd wordt ingenomen en er op de juiste manier gehandeld wordt in bepaalde situaties.

  • Mijn zoon/dochter is op kamp geweest en heeft iets laten liggen

    Aan het einde van elke week verzamelen wij alle gevonden voorwerpen. U kunt ons bellen of mailen om te vragen of de verloren spullen gevonden zijn. Deze kunt u zelf ophalen of u kunt ervoor kiezen om deze op te laten sturen. Hiervoor betaald u wel verzendkosten.

  • Waar vind ik de foto's van het kamp?

    Tijdens de kampen maken de crewleden foto’s van het kampleven, de deelnemers en de activiteiten. In sommige gevallen maken wij ook filmpjes. De foto’s worden na de kampweek op het fotoalbum van de website van Summer Camps Holland geplaatst. Vóór plaatsing worden deze foto’s zorgvuldig gescreend. Summer Camps Holland behoudt zich het recht voor om foto’s en filmmateriaal te gebruiken ter publicatie zonder recht op vergoeding voor anderen. Wilt u niet dat uw kind gefotografeerd of gefilmd wordt? Geef dit dan aan op het inschrijfformulier bij uw boeking.

    De foto's kunt u na afloop van het kamp vinden in het foto album op uw persoonlijke MySummerCamps account.

  • Hoe gaan jullie om met diëten of allergieën?

    Bij het boeken van een Camp kun je aangeven of jouw kind een dieet volgt, een allergie heeft, vanuit geloofsovertuiging bepaalde producten niet eet of andere bijzonderheden heeft omtrent eten. Er zal hier altijd rekening mee worden gehouden en indien nodig voor een alternatief worden gezorgd. 

  • Welke tussendoortjes krijgt mijn kind?

    Na het ontbijt krijgen de kinderen een tussendoortje en iets te drinken mee voor in hun lunchtrommel. Wij bieden elke dag vers fruit aan en stimuleren kinderen om zoveel mogelijk gezond te eten. Maar de kinderen krijgen natuurlijk ook af en toe een lekkere mueslireep, koek, een pakje drinken of fris mee.

  • Wat krijgen de kinderen te eten tijdens kamp?

    Bij alle Summer Camps is ontbijt, lunch, avondmaaltijd en drinken inbegrepen en wordt er iedere dag door onze kok een verse maaltijd bereid. Hierdoor is kwaliteit gegarandeerd. Wij proberen hierbij rekening te houden met wat kinderen in bepaalde leeftijdscategorieën lekker vinden, maar vinden het vooral belangrijk dat de kinderen gezond eten! Onze kok stelt verantwoorde maaltijden samen en zorgt voor lekkere en/of gezonde tussendoortjes. Het eten van groenten en fruit wordt gestimuleerd en wij bieden elke dag fruit aan als tussendoortje. Wij houden rekening met speciale wensen van deelnemers, zoals een dieet, allergie of vegetarisch menu. Vergeet dit niet op het inschrijfformulier van uw kind te vermelden.

    Ontbijt & Lunch
    Tijdens het ontbijt mogen de kinderen zoveel boterhammen en fruit eten als dat zij nodig hebben. Voor de lunch smeren ze zelf hun brood en bepalen dus zelf hoeveel zij meenemen. Natuurlijk probeert de crew er zoveel mogelijk op te letten dat ieder kind voldoende eet. Daarnaast krijgen de kinderen  elke dag een tussendoortje mee voor in de middag.

    Avondeten
    De kinderen mogen tijdens het avondeten langs het buffet lopen waar de crew het eten voor hen opschept. Zo hebben wij er zicht op of elk kind genoeg eet, hij/zij ook genoeg groenten eet en dat er geen eten wordt verspild. Het avondeten wordt opgediend in rondes. Kinderen die na hun eerste bord eten nog honger hebben mogen nog een 2e, 3e (of zelfs een 4e) keer opscheppen. Onze koks zorgen er voor dat er altijd ruim voldoende te eten is. 

    Honger?
    Indien een kind buiten de maaltijden nog trek heeft kan hij/zij dit natuurlijk altijd aangeven bij de crew en extra boterhammen of fruit krijgen!

  • Welke risico's zijn er bij het Freerunning Camp?

    Freerunnen is een risicosport. Door de inzet van goede trainers en trainingsfaciliteiten zoals o.a. de turnhal en met zorg uitgekozen buitenlocaties willen wij ongelukken zoveel mogelijk voorkomen. Tijdens het kamp mogen deelnemers alleen hun tricks oefenen waar de trainers bij zijn en zijn we alert op wat de freerunners doen! Buiten een schaafwond, verzwikte knie of enkel hebben zich in de 3 jaar dat wij het Freerunning Camp aanbieden gelukkig geen ernstige ongelukken voorgedaan.

    Uitsluiting WA verzekering
    Wij willen u meedelen dat onze Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering freerunning helaas uitsluit. Deze uitspraak is gebaseerd op de negatieve beeldvorming die freerunning heeft bij de verzekeraar. Hierdoor kunnen wij (op dit moment) geen aansprakelijkheid accepteren indien er zich een ongeval voordoet tijdens het freerunnen. Wij zijn ermee bezig deze beeldvorming te keren, zodat ook freerunning binnen onze WA verzekering kan vallen. Wanneer Summer Camps Holland nalatig is geweest in de uitvoering van het aanbieden van de trainingen zal er een aansprakelijkheidsprocedure worden toegekend. Uiteraard vallen alle overige activiteiten van het freerunning Camp wel gewoon onder onze WA verzekering.

    Mocht u hier nog vragen over hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

     

  • Hoe zit het met het vervoer naar de Ardennen Camps?

    Eigen vervoer of openbaar vervoer
    Mountain Network Ardennen ligt in het zuidelijkste deel van België; zo’n 3 uur rijden vanaf Utrecht. Blijkt het lastig om vervoer te regelen of wil je graag zonder je ouders reizen? Geen probleem! Je kunt het kamp namelijk eerder starten door per trein te reizen vanaf Rotterdam. Vanaf hier zal een van onze crewleden de deelnemers ontvangen en tijdens de gehele reis vergezellen. Zo kun je jouw kamp nóg een stukje spannender maken!

    Later een treinreis bijboeken?
    Mocht u op een later tijdstip de treinreis willen boeken dan kan dat tot uiterlijk één week voorafgaand aan het kamp. Een extra treinreis kunt u boeken door een email te sturen naar Summer Camps Holland (info@summercamps.nl) met vermelding van de naam, weeknummer en factuurnummer van de boeking. Geef duidelijk aan welke treinreis u wilt boeken, een retour of enkele reis heen of terug. U hiervan een losse factuur via Mountain Network Ardennen

    Retour reis
    We spreken op zondagmorgen om 09:30 uur af op station Rotterdam Centraal en reizen vanaf daar via Brussel door naar station Dinant. Zodra we daar rond 14:00 uur aankomen zullen we worden opgehaald en naar het laatste stukje naar onze locatie worden gebracht. Op zaterdagmiddag zullen we om 14:00 uur weer in de trein terug zitten waarna we rond 18:00 uur weer aankomen op Rotterdam Centraal.

    Enkele reis
    Boek alleen de begeleide heen- of terugreis per trein. Hierdoor kunt u alsnog onze locatie bezoeken, maar hoeft u niet twee keer heen en weer.

    Kosten voor de treinreis bedragen
    - € 55,00 euro retourreis
    - € 30,00 euro enkele reis Rotterdam – Dinant
    - € 30,00 euro enkele reis Dinant – Rotterdam

    Mountain Network
    Ferme de Pont á Lesse, 5500 Anseremme-Dinant, België
    Tel: +31 (0)88 - 123 68 80 / +32 (0)82-227816

  • Hoe zit het met het vervoer naar de zeilkampen?

    Het is de bedoeling dat je met eigen vervoer naar de locatie komt. Hier word je opgevangen door medewerkers van Neptunus die je naar je kamer brengen. Intussen hebben de instructeurs van de verschillende cursussen een inschrijftafel klaargemaakt, waar jij samen met je ouders kan laten weten dat je er bent. Vervolgens zwaai je je ouders uit en ga je snel het water op.

    Zeilschool Neptunus
    Bramerstraat 66-68, 8523 NJ Idskenhuizen
    Tel: (0513) 431603

  • Waar vind ik het infoboekje van mijn kamp?

    Om goed voorbereid op Summer Camps te gaan hebben wij een informatieboekje samengesteld. In het informatieboekje staan de gegevens van het kamp en overige zaken zoals de bagagelijst, routebeschrijving en thuisblijvers informatie. Vanaf 1 mei zijn deze gegevens te downloaden via onze website op uw persoonlijke "MySummerCamps" acount. Voor de inlogcode gebruikt u uw e-mailadres en wachtwoord die u zelf bij inschrijving hebt aangemaakt. Klik op het betreffende kamp en rechtsbovenin vindt u de 'download infoboekje' knop. Zijn er tussentijds nog vragen, bel dan gerust! Wij zijn te bereiken op nummer 0314-680 688

  • Waar kan ik een paklijst vinden?

    Om goed voorbereid op Summer Camps te gaan hebben wij een informatieboekje samengesteld. In het informatieboekje staan de gegevens van het kamp en overige zaken zoals de bagagelijst, routebeschrijving en thuisblijvers informatie. Vanaf 1 mei zijn deze gegevens te downloaden via onze website op uw persoonlijke "MySummerCamps" acount. Voor de inlogcode gebruikt u uw e-mailadres en wachtwoord die u zelf bij inschrijving hebt aangemaakt. Klik op het betreffende kamp en rechtsbovenin vindt u de 'download infoboekje' knop. Zijn er tussentijds nog vragen, bel dan gerust! Wij zijn te bereiken op nummer 0314-680 688

  • Welke leeftijdsgroep moet ik kiezen?

    Bij het boeken van een kamp kunt u kiezen voor verschillende leeftijdsgroepen. Soms zit je kind precies op de grens van twee leeftijdsgroepen. De keuze welke doelgroep je kiest ligt bij jullie zelf. Tussen de leeftijdsgroepen 8-10 en 10-12 zit qua programma vaak geen/weinig verschil, evenals voor de leeftijdsgroepen 12-14 en 14-16.

    Het dillema ligt vaak bij de leeftijdsgroep 10-12 en 12-14. De jongere groep slaapt nog in de groepsaccomodatie en de oudere leeftijdsgroep slaapt op het kampeerveld. Ook zit er een verschil in de programmering van het kamp. Vaak gaan de deelnemers van de leeftijdsgroep 10-12 nog naar de basisschool en de kinderen van 12-14 naar de middelbare school. Maar het kan natuurlijk ook goed zijn dat je zoon of dochter zich wat ouder/jonger voelt dan de meeste leeftijdsgenootjes. Bij twijfel mag je altijd contact met ons opnemen.

  • Coronavragen

    Bijgewerkt op 25 juni.

    Algemeen :

    Onverwachte verruiming vanaf 1 juli!

    Na de persconferentie van 24 juni jongstleden zijn de verruimingen groter dan ons Corona protocol voorschrijft. Daar zijn wij ontzettend blij mee en is het mogelijk de zomerkampen ook tot en met 18 jaar zonder 1,5 meter onderling te organiseren. Dat maakt het voor alle Summer Camps deelnemers en Crew een stuk leuker en makkelijker. Voor Summer Camps zijn de belangrijkste verruimingen:

    • De 13+ kampen hoeven onderling geen 1,5 meter te houden. Dat geeft meer vrijheid in het kampleven, eten, overnachten, vervoer en uitstapjes.
    • Crew behoud wel de 1,5 meter ten opzichte van elkaar en alle Summer Camps deelnemers.

    Onderstaand Corona protocol (uitgewerkt begin juni) blijft de onderlegger voor onze Summer Camps waarop we kunnen terugvallen indien er alsnog een verscherping komt in de noodverordening van de overheid en er weer meer beperkingen komen. Alle afspraken met betrekking tot gebruik sanitair, terrein/accommodatie en aankomst en vertrek van deelnemers blijven verder gehandhaafd zoals in ons protocol omschreven.

    • Summer Camps Holland verzoekt de ouders / verzorgers en kind het Coronaprotocol met elkaar te bespreken en welke consequenties dat heeft bij de uitvoering van het kamp waar de kinderen ook zelf op kunnen letten. Maar doornemen wat de afspraken zijn! Het geldende protocol is op basis van de dan van kracht zijnde noodverordening en kan dus worden aangepast bij verruiming of verzwaring van de noodverordening.

    • Er wordt actief gevraagd naar symptomen van COVID-19 bij de deelnemer of familieleden middels de eerdergenoemde triage vragen en het vragenformulier. Als er sprake is van symptomen van COVID- 19, een vastgestelde besmetting of recent contact met een met COVID-19 besmette persoon wordt de deelnemer niet toegelaten op het terrein. Download HIER de Corona toets en neem die mee bij aankomst. 

    • We zullen enkele beperkende maatregelen moeten nemen om de kampen volgens de richtlijnen van het RIVM te mogen organiseren. Wij hebben er, samen met onze ervaren Crew, het volste vertrouwen in dat we voor iedereen een fantastisch kamp kunnen organiseren. Samen gaan we er wat moois van maken!
    • Bij Summer Camps Holland zijn uitstapjes naar externe locaties een belangrijk onderdeel van het programma. In basis worden uitstapjes naar externe locaties zoveel mogelijk vermeden.Maar de uitstapjes die essentieel zijn voor het geboekte kamp laten we wel doorgaan of we zorgen voor een goed alternatief. We werken met duidelijke afspraken bij de externe partij of wij houden ons strikt aan de daar geldende protocollen. Daarbij geldt dat we bij een extern uitstapje als groepje nauw bij elkaar blijven (de kampbubbel) en geen contact zoeken met andere mensen ter plekke.
      We zijn in overleg met partners voor uitstapjes zoals Burgers Zoo, Movie Park, Struisvogelboerderij etc. Zoals bekend gaat er veel met tijdsloten en beperkte openstelling werken. We proberen zo goed mogelijk het oorspronkelijke programma te volgen maar het kan zijn dat er ook naar  alternatieve uitstapjes gekeken wordt als iets niet door kan gaan. 
    • De ontvangst en het ophalen van deelnemers zal anders worden dan normaal. Geen centrale bijeenkomst bij de opstart en het eind van het kamp samen met de ouders / verzorgers. U kunt uw kind brengen, inschrijvingscheck bij de crew en daarna het afscheid. Het halen en brengen gaat dan ook in een drop-off point systeem. Alleen 1 ouder van kinderen t.m. 12 jaar mag even mee naar de accommodatie om bagage af te leveren en vertrekt daarna weer.   
    • Ons volledige Summer Camps Corona Protocol kunt u HIER downloaden en is op basis van de verwachte verruimingen noodverordening vanaf 1 juli opgesteld en kan dus worden aangepast bij verruiming of verzwaring van de noodverordening. 
    • Wij besteden in de voorbereiding met de crew (tenslotte ook deels jonge mensen) uitgebreid aandacht aan de omgangsvormen vanwege het Coronavirus. Verantwoordelijkheid nemen, gedrag en PBS ( Positive Behavior Support) spelen hierin een belangrijke rol.
    • Door zoveel mogelijk in de eigen kampbubbel te blijven met de eigen Summer Camps kinderen voorkomen we zoveel mogelijk de verspreiding van het virus. Bij uitstapjes zal dit niet altijd 100% mogelijk zijn maar daarbij proberen we ook zoveel mogelijk als groep bij elkaar te blijven.
    • Crew blijft altijd op anderhalve meter. Alleen bij onvermijdelijk contact zoals EHBO of calamiteit wijken we hier vanaf. Bij voorspelde nabijheid maken we gebruik van mondkapjes.
    • We hebben goed contact met de huisartsenpraktijk in de directe omgeving en de huisartsenpost bij het ziekenhuis. Echter: we zullen dit jaar minder snel de huisarts gaan bezoeken en eerder telefonisch advies inwinnen om in samenspraak met huisarts, crew en ouders een EHBO probleem op te lossen.
    • Bij twijfel over de gezondheid van een deelnemer of crew wordt direct preventief gehandeld door temperatuur op te nemen. Bij verhoging wordt het kind / crew verwijderd van de groep en de arts geraadpleegd. 
    • We zijn zoveel als mogelijk is buiten! Want buiten is de kans op besmetting zeer laag
    • Met de crew en ons team zijn strikte hygiëne protocollen opgesteld die verplicht zijn uitgevoerd te worden.

     Kampen van 13 jaar en ouder:

    • Wij gaan er nu vanuit dat wij de kampen voor deze leeftijdsgroep in een anderhalve meter kamp gaan uitvoeren.
    • Ondanks lobby voor versoepeling voor de leeftijden van 13 t.m. 18 jaar is dit het uitgangspunt. Bij mogelijke versoepelingen kunnen we natuurlijk altijd de corona- kampregels “afschalen”.
    • We slapen in de stapelbedden van de safaritenten. Per Safaritent slapen maximaal 5 personen. Daarmee kunnen we de 1,5 mtr waarborgen. De bagage ligt op het bovenbed en je slaapt onder.
    • De crew slaapt apart in aparte tenten op hetzelfde kampterrein.
    • De outdoor activiteiten valt onder buiten sporten. Voor de leeftijdsgroep 13+ t.m. 18 jaar werken we met een anderhalve meter protocol. Deze zijn door onze organisatie bij Markant Outdoor uitgewerkt.
    • Verplaatsen naar andere locaties in de buurt doen we zoveel mogelijk met de fiets!
    • Verplaatsen naar locaties die verder weg zijn doen we met onze vaste vervoerder / taxibedrijf.

    Het taxibedrijf is vanuit die branche druk bezig passend en veilig vervoer te organiseren. Taxibedrijven voor groepsvervoer kunnen dezelfde regels hanteren als in het openbaar vervoer ( deze week bekend geworden) Dat betekent vervoer met een mondkapje.

    • Voor de 13+ kampen wordt bij Markant Outdoorcentrum een apart sanitaire unit met toilet en douche gebruikt die alleen door de eigen kampgenoten wordt gebruikt.

    Kampen tot 12 jaar

    • Zoals de noodverordening toestaat mogen kinderen tot en met 12 jaar met elkaar spelen en elkaar aanraken. Dat maakt de organisatie van de kampen voor deze leeftijdsgroep een stuk makkelijker. Toch zullen we zorgvuldig moeten omgaan met lichamelijk contact en nabijheid.
    • De kinderen slapen in de groepsaccommodatie. Iedere slaapzaal heeft 3 stapelbedden. Bij de verdeling van de kinderen over de slaapzalen houden we zoveel mogelijk spreiding aan.
    • In het gebouw willen we continue ventileren (luchtstromen naar buiten) Zodat mogelijke virusdeeltjes naar buiten gaan.
    • De crew slaapt buiten in aparte tenten. Alleen 1 crewlid slaapt binnen in de middenruimte.
    • De outdoor activiteiten valt onder buiten sporten.
    • Verplaatsen naar andere locaties in de buurt doen we met onze vaste vervoerder / taxibedrijf. Het taxibedrijf is vanuit die branche druk bezig passend en veilig vervoer te organiseren. Kinderen t.m. 12 mogen bij elkaar in 1 busje vervoerd worden. De chaufeur zal afgescheiden zitten met een spatscherm.
    • In de groepsaccommodatie gebruiken de kinderen het gezamenlijk sanitair die alleen door de kampbubble wordt gebruikt.